Persbericht De IJsselsteinloop 2018

IJsselstein, April  2018

De PodoXpert IJsselsteinloop (www.ijsselsteinloop.nl) behoort al jaren tot één van de grootste loopevenementen van de regio midden Nederland.  Jaarlijks wordt de IJsselsteinloop georganiseerd op de zaterdag voor Pinksteren. In 2018 gaat de 36e editie van de IJsselsteinloop van start op zaterdag 19 mei. Er zijn drie verschillende loopafstanden te kiezen namelijk de halve marathon, de 10 km en de 5 km. Deze afstanden zijn onderverdeeld in een heren -en damesklassement. Tevens is er altijd een IJsselsteinloop 4 kids voor de groepen 3 t/m 8 van de basisschool.  Het bedrijvenklassement is bedoeld om met collega’s mee te doen en elkaar te stimuleren. Een sportief bedrijfsuitje met als beloning een goodiebag en een mooie teamfoto!  Vanwege het groot aantal positieve reacties, heeft het bestuur besloten dat iedere loper een medaille ontvangt! Iedere loper kan zich nog voorinschrijven tot 2 mei en kan een functioneel IJsselsteinloop hardloopshirt aanschaffen voor slechts € 12,50.

Onderweg zijn er posten die de lopers voorzien van water en natte sponzen, bij de finish is er naast water en sponzen ook EHBO aanwezig. Er zijn kleedruimtes aanwezig en zelfs een douchegelegenheid nabij. Er worden voor de eerste drie deelnemers per klassement serieuze prijzen uitgereikt, o.a. een mooie beker en tegoedbonnen voor sportkleding. De looptijden worden geregistreerd door de chip op het startnummer en zijn op de website kort na de loop zichtbaar.

Individueel voorinschrijven kan tot 2 mei 2018, voor slechts € 8.00 via www.ijsselsteinloop.nl  Iedere voorinschrijver krijgt een startnummer met zijn naam erop.

De IJsselsteinloop steunt 2 goede doelen, stichting Aktie voor Aktie en Spieren voor spieren. Aktie voor Aktie zorgt voor de kinderen in het opvanghuis in Igaci (Brazilie), om ze een betere toekomst te kunnen bieden. Spieren voor spieren strijdt tegen spierziektes bij kinderen en haalt geld op voor wetenschappelijk onderzoek naar spierziekten.

Het beloofd weer een groot hardloopfestijn te worden. Vorig jaar liepen er meer dan 2500 lopers mee en waren er heel veel supporters.