Algemene informatie

De IJsselsteinloop - De zaterdag voor Pinksteren
Heb je nog andere vragen? Bovenin het menu onder 'Informatie' vind je meer kopjes.

Afstanden & Tijden
  • 09:00 Rabobank IJsselsteinloop 4 Kids 1 kilometer BO groepen 3 en 4 (Jongens)
  • 09:02 Rabobank IJsselsteinloop 4 Kids 1 kilometer BO groepen 3 en 4 (Meisjes)
  • 09:20 Rabobank IJsselsteinloop 4 Kids 2 kilometer BO groepen 7 en 8
  • 09:24 Rabobank IJsselsteinloop 4 Kids 2 kilometer BO groepen 5 en 6
  • 10:00 Jumbo IJsselstein 10 kilometer en het Terberg Totaal Installaties bedrijvenklassement op de 10 kilometer
  • 10:25 Runnersworld Utrecht halve marathon en het Terberg Totaal Installaties bedrijvenklassement op de halve marathon
  • 13:05 Body Business 5 kilometer en het Terberg Totaal Installaties bedrijvenklassement op de 5 kilometer

De start van de halve marathon vindt plaats op de Benschopperweg, van de 10 kilometer op de Hogebiezen, van de 5 km en de IJsselsteinloop 4 Kids op de Overtoom. De finish van alle afstanden vindt plaats op de Overtoom.

Heb je je ingeschreven en wil je je afstand wijzigen of je startnummer overdragen? Tot en met 22 mei 2019 kan dit via een E-mail naar: inschrijving@ijsselsteinloop.nl. Ook op de dag zelf kan dit in het Fulcotheater bij het hoofd inschrijving. Voor het overdragen van een startnummer rekenen wij € 2 administratiekosten.

Inschrijving

Inschrijving is vanaf 1 december tot en met 13 mei 2020 mogelijk via onze website. Kosten bedragen € 8,00 en er is de mogelijkheid om een speciaal ontworpen IJsselsteinloop hardloopshirt te bestellen.
Startnummers kunnen opgehaald worden op zaterdag 30 mei vanaf 08:00  voor het Fulcotheater aan de Overtoom in IJsselstein.
Na-inschrijving is op de dag zelf vanaf 08:00 mogelijk in het Fulcotheater aan de Overtoom te IJsselstein. Kosten bedragen € 10,00.

Kleed- en doucheruimte & Bewaakte garderobe

Er is kleedruimte aanwezig in het Fulcotheater aan de Overtoom in IJsselstein.

Doucheruimte is beschikbaar in sporthal de IJsselhal aan de Oranje Nassaulaan op 1200 meter van start/finish.

Naast het Fulcotheater is een bewaakte garderobe aanwezig. Alle deelnemers hebben een bagagelabel op het startnummer, deze dient gebruikt te worden voor de garderobe. Betaling is mogelijk via de voorinschrijving, maar ook op de dag zelf (€ 2,00 gepast te betalen).  De organisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het zoekraken van en/of beschadigingen aan jouw persoonlijke eigendommen.

Hazen

Op alle afstanden hebben wij tempohazen meelopen. Deze hazen lopen zo stabiel mogelijk naar de volgende tijden:

  • 5 km: 25 min, 30 min, 35 min en 40 min (door REactive)
  • 10 km: 45 min, 50 min, 55 min, 60 min en 65 min (door REactive)
  • Halve marathon: 1 uur 40 min, 1 uur 50 min en 2 uur (door BodyRun)
Voor de 5 km en 10 km: Zoek je haas vanaf een halfuur voor de start bij de warming-up op evenemententerrein ‘Het Podium’. Zo kun je samen met je haas het startvak inlopen. Eenmaal in het startvak is het anders lastig om bij je haas te komen.
Voor de halve marathon: De verzamelplaats is op de Overtoom. Vanaf daar kan je samen naar de start op de Benschopperweg lopen.
Prijzen

Alle deelnemers krijgen na afloop een speciaal ontworpen medaille! Verder hebben wij ook nog prijzen voor de beste lopers & teams:

Halve marathon, 10 km en 5 km:
Individueel:
1e, 2e en 3e heer en dame ontvangen een prijs + beker.

Bedrijvenklassement:
Er zijn prijzen en bekers voor de eerste 3 teams per afstand.

Snelste IJsselsteiners:
Er zijn prijzen en bekers voor de 1e drie IJsselsteinse dames en heren per afstand.

IJsselsteinloop 4 Kids:

1e, 2e en 3e jongen en meisje per categorie ontvangen een prijs + beker.

De prijsuitreiking vindt voor alle afstanden direct na afloop van de gelopen afstand plaats.

Organisatie & ANBI & Geschiedenis

Organisatie

De organisatie van de IJsselsteinloop is in handen van de Stichting IJsselsteinloop. Het bestuur van de stichting bestaat uit:

  • Harry van Schaik – Voorzitter
  • Anita Versteeg – Secretaris
  • Tim Keijzer – Penningmeester
  • Peter Mennen – Veiligheid
  • Merijn van Schaik – Marketing
  • Irma Zijderveld – Vrijwilligers

ANBI

De IJsselsteinloop is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI, RSIN: 817503237. Heeft u interesse om een belastingvrije schenking aan ons te doen? Neem dan contact op met info@ijsselsteinloop.nl. Voor meer informatie zie ons Beleidsplan en Financieel verslag 2017-2018.

Geschiedenis

Twee enthousiaste hardlopers, Bert Kroon en Max Hubner, in 1983 beiden werkzaam bij de politie in IJsselstein, sloegen de handen ineen en smeedden snode plannen voor een halve marathon van IJsselstein. Zij wilden hiermee een leegte opvullen op het gebied van wedstrijd- en prestatielopen in de regio.

Dit resulteerde in het startschot dat op zaterdag 14 mei 1983 gegeven werd voor de eerste halve marathon van IJsselstein. Het evenement bleek een succes te zijn en werd het jaar daarop opnieuw georganiseerd. Op verzoek van deelnemers werd hierbij een tweede loopafstand op het programma gezet, namelijk een tien kilometer.

In 1985 werd de start/finish verplaatst naar de historische binnenstad van IJsselstein. Hierdoor kwam een groter publiek in directer contact met het evenement te staan. Dat jaar werden 170 deelnemers geteld.

Het deelnemersveld is door de jaren heen flink toegenomen. In 2001 is een jeugdloop aan het programma toegevoegd, en in 2007 de 5 km met daaraan gekoppeld een bedrijvenklassement. Momenteel vinden jaarlijks ca. 2500 deelnemers hun weg naar de start. Velen zullen tijdens de komende editie van de IJsselsteinloop trachten de eigen recordtijd te verbeteren.

Reglement & Privacy Policy

Het Reglement van de IJsselsteinloop vind je hier.
De Privacy Policy van de IJsselsteinloop vind je hier.