spin

Persbericht 35e IJsselsteinloop 2017

De 35e editie van de PodoXpert IJsselsteinloop was een groot succes. Totaal hebben 2740 deelnemers zich ingeschreven en zijn er 2400 werkelijk gestart. Dit jaar ontving iedere deelnemer het bekende IJsselsteinloop T-shirt en een lustrum medaille.

Het eerste startschot klonk voor de Rabobank IJsselsteinloop 4kids met een totaal van 330 kinderen. Zoals ieder jaar een lust voor het oog om de kleine strijders te zien sprinten op de 1km of 2km.

Op de PK Running 10km waren er ruim 1070 deelnemers die aan de start stonden, het duurde dan ook bijna 5 minuten voordat de Overtoom leeg was na de start. Bert Ruitenbeek uit Hooglanderveen, de winnaar op de 10km, kwam over de finish met een tijd van 34:59 minuten.
Daarna klonk het startschot van de Jumbo Langerak halve marathon. Het was erg warm waardoor een aantal deelnemers helaas niet mee deden. Toch stonden er meer dan 400 deelnemers aan de start. De winnaar, Reinout van der Bok uit Utrecht kwam over de finish met een tijd van 1:20:34 uur. De eerste dame kwam zelf uit IJsselstein. Ruda van Zeijst finishte in een tijd van 1:35:36 uur.

De burgemeester Patrick van Domburg nam zelf deel aan de 10km en gaf daarna het startschot van de Body Business 5km. Er vertrokken 600 deelnemers en de snelste hardloper, Jan Schouten uit de Meern, was terug in een tijd van 16 minuten en 48 seconden.

Voor de goede doelen is er weer een mooi bedrag opgehaald! Ieder jaar kiest de IJsselsteinloop voor twee goede doelen. Al jaren werkt de IJsselsteinloop samen met de vereniging Aktie voor Aktie. Er is een bedrag geschonken aan Aktie voor Aktie van maar liefst € 8000.00! Aktie voor Aktie biedt kleinschalige hulp aan het leven van kansarme kinderen in derdewereldlanden. De opbrengst van de IJsselsteinloop wordt gebruikt voor exploitatiekosten van een kinderopvanghuis in Igaci (Brazilië).

Voor de stichting Spieren voor Spieren is er een totaalbedrag gedoneerd van € 4000.00! Spieren voor Spieren maakt een vuist om alle spierziekten bij kinderen de wereld uit te helpen.
Wederom was de PodoXpert IJsselsteinloop een groot succes met vele positieve reacties van deelnemers, politie, sponsoren en vrijwilligers. De organisatie gaat onmiddellijk aan de slag voor de 36e editie, tot volgend jaar!

De uitslagen van deze editie zijn hier te vinden.